8 Mart 2012 Perşembe

Yemek Tarifi


  • Havuçlu Balık Çorbası
    Malzemeler
    1 Havuç, soyulmuş eşit dilimlenmiş
    1 yumruk büyüklüğünde Patates, soyulmuş, 8′e bölünmüş
    2 avuç küp doğranmış, yemeklik Soğan
    1 tatlı kırmızı Biber, doğranmış
    1 Kereviz’in sapı (lezzet versin diye, özel alınmış değil – kerevizin üzerindeki yeşillikten kopardım)
    1 yumruk büyüklüğünde Karnıbahar
    1 yumruk büyüklüğünde Brokoli
    1 kafası, kuyruğu kesilmiş, içi temizlenmiş Palamut
    arzuya göre Sıvıyağ (1-2 yemek kaşığı)
    Yapılışı
    Öncelikle büyükçe bir tencere seçin. Soğanları yağda önce biraz çevirin. Saydamlaştıklarında üzerine sebze ve örtecek kadar su ekleyin. Şu anda koyacağınız su miktarı sonra çorbanın kıvamını belirleyecektir. Örtecek kadar su çorbayı koyu kıvamlı (nerdeyse püremsi) yapar. Sebzeler yumuşamaya başladıklarında, tam haşlanmamışken balığı 3 büyük parçaya bölüp ekledim. 10-15 dakika kadar, kısık ateşte tüm lezzetlerin birleşmesine, sebzelerin iyice yumuşamasına izin verip, balık ve kereviz saplarını çıkarttım.
    Okudğum tariflerden bazıları bu noktada sebzeleri çıkartıp, suyundan yararlanıyordu. Ben sebzeleri el blender’i ile öğütmeye karar verdim. Kıvam çok yoğun olduğu için de tel süzgeç ile posasını ayırdım. Çorbaya pişmiş balıkları kılçık ve derisinden ayırarak doğradım. Tuz ve çeşniyi de damak tadımıza göre son anda eklemeyi uygun buldum.
    Sofrada biraz da limon suyu bulundurmanızı tavsiye ederim.




  • Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder